01 września (środa)
Godz. 17:00
wernisaż
Galeria przy Cerkwi
Historyczny wątek VII edycji Turnieju Muzyków Prawdziwych poświęcony polskim obywatelom zesłanym na Sybir, zostanie wyeksponowany na wystawie fotografii i artefaktów pochodzących ze zbiorów Związku Sybiraków. Rok 2021 jest rokiem symbolicznym dla Sybiraków z uwagi na przypadające 100-lecie początków zawiązywania się Związku Sybiraków. Setna rocznica jest okazją do prezentacji wydarzeń o charakterze regionalnym.
02 września (czwartek)
Godz. 15:00
warsztaty badawcze
sale prób
Podczas sesji warsztatowej uczestnicy będą pracować nad podstawowymi zagadnieniami regionalnej historii, kultury pamięci i etnografii. Pod opieką doświadczonego badacza zastanowią się nad miejscem i rolą pamięci rodzinnej i wspólnotowej w ich życiu, nad potrzebą jej zachowania i sposobami przekazywania. Poznają metody i narzędzia wykorzystywane w pracy terenowej, jak i dostaną techniczne wskazówki jak nagrywać i archiwizować uzyskany materiał. Spotkania mają za zadanie poszerzyć kompetencje wykonawcze, badawcze, techniczne ale także zwrócić uwagę na kompetencje miękkie podczas przeprowadzania badań terenowych.

Aby wziąć udział w warsztatach należy wypełnić formularz i odesłać na adres: kaciarynabychak@gmail.com.
Liczba miejsc: 15 osób
Kontakt: 730 604 187
Przeczytaj pełny opisSchowaj opis
cz. 02.09.2021 r.
godz. 15:00
Prowadzenie: Ewa Grochowska
Czas trwania: 3,5 h (z przerwą)


Pamięć wędruje z ludźmi – warsztaty historii mówionej.

Warsztat będzie dotyczyć pracy z historią mówioną – jedną z metod dokumentowania narracji biograficznych, tradycji rodzinnych i społecznych, historii miejsc, ważnych wydarzeń, opowiadanych przez pryzmat indywidualnej pamięci.

Szczególną uwagę skierujemy na tradycje muzyczne na terenach dotkniętych migracjami i przesiedleniami ludzi po II Wojnie Światowej (m.in. Pomorze Zachodnie).
W odniesieniu do tych ziem często mówi się o braku specyfiki regionalnej, która byłaby analogiczna do innych regionów, gdzie tradycje są przekazywane „in situ” przez wiele pokoleń. Zmiana przynależności państwowej i prawie całkowita wymiana ludności po 1945 roku stworzyły specyficzny krajobraz kulturowy, w którym wymieszały się tradycje różnych regionów a proces tworzenia „miejscowego” systemu kulturowego trwa do dzisiaj.
(aut. Ewa Grochowska)

Ewa Grochowska – prowadzi badania poświęcone gatunkom i stylom wykonawczym śpiewu
tradycyjnego w Polsce i Europie Środkowo – Wschodniej. Realizuje nagrania terenowe,
zajmuje się działalnością warsztatową i koncertową poświęconą pieśniom tradycyjnym oraz
muzyce instrumentalnej. Jest autorką projektów edukacyjnych i artystycznych dedykowanych
przekazywaniu, rekonstrukcji i popularyzacji polskiej muzyki tradycyjnej oraz kuratorką
koncertów tematycznych, poświęconych kontynuacji tradycji muzycznych.

Od 2016 roku prowadzi badania nad tożsamością kulturową i przemianami tradycji muzycznych w warunkach trudnych realiów historycznych (powojenne migracje i przesiedlenia ludności).

Doktor nauk humanistycznych, stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2006, 2014, 2018, 2020).

pt. 03.09.2021 r.
godz. 10:00
Prowadzenie: Weronika Fibich
Czas trwania: 3,5 h (z przerwą)

Zapisujemy pamięć

List, rysunek, zdjęcie, stare kafle, kaseta magnetofonowa, faktura ściany to ślady pamięci, które będziemy próbować czytać i budować z tych rozczytanych myśli własną opowieść. Tam, gdzie pojawią się luki w dostępnych danych, odwoływać się będziemy do wyobraźni. Każdy z uczestników przeprowadzi na własny użytek śledztwo, które będzie miało na celu zgromadzenie materiałów na własny temat. Zastanowimy się, czym różni się plotka od wspomnienia. Ile we wspomnieniu jest naszej pamięci a ile pamięci zdjęcia. I czy odnajdując guzik można stworzyć historię pojedynczego człowieka?


Weronika Fibich – pracuje na pograniczu sztuk performatywnych, reportażu i dokumentu. Reżyserka akcji teatralnych/performatywnych, artystka interdyscyplinarna, twórczyni filmów dokumentalnych i licznych projektów artystycznych. Związana z Ośrodkiem Teatralnym Kana od 1998 roku. Oprócz działalności kulturotwórczej, edukacyjnej i programowej w ramach projektów realizowanych przez Ośrodek, od lat buduje własną, autorską drogę twórczą. W polu jej zainteresowań są działania realizowane w przestrzeni pozateatralnej; na granicy prywatnego i publicznego. Najczęściej podejmowanym przez nią tematem jest pojęcie pogranicza, wykluczenia, pamięci i tożsamości. Stosowaną metodą pracy jest „rysunek z pamięci”. Wartość „rysunku” polega na powiązaniu prywatnego z publicznym, wyrozumowanego z intuicyjnym, przypomnianego z odczuwanym.

pt. 03.09.2021 r.
godz. 15:00
Prowadzenie: Agnieszka Obszańska
Czas trwania: 3,5 h (z przerwą)
Warsztat dziennikarski


Podczas spotkania uczestnicy będą mieli okazję zarówno do zdobycia podstaw teoretycznych wywiadu, jak i do późniejszego zastosowania ich w praktyce. Tematyka warsztatu będzie poświęcona kilku podstawowym aspektom pracy z innym człowiekiem i jego pamięcią: przygotowanie i przeprowadzenie wywiadu, jak i późniejsze opracowanie go i budowanie przekazu dla szerokiego grona odbiorców.

Agnieszka Obszańska – dziennikarka radiowa, pracuje z dźwiękiem w jego różnych wymiarach: tworzy instalacje, podcasty, słuchowiska i inne formy dźwiękowe, bazujące m.in. na rejestrowanych samodzielnie dźwiękach terenowych.

Reporterka i autorka wielu radiowych audycji kulturalnych, m.in.: „Teren Kultura” i „Radiowy Dom Kultury”.

 
Godz. 19:00
projekcja / spotkanie autorskie z Andrzejem Bieńkowskim
sala kameralna
„Muzyka odnaleziona” to kolekcja filmów, tworzona od 1980 roku przez Andrzeja Bieńkowskiego. Archiwum autora zawiera m.in. dokumentacje badań terenowych, nagrania, wywiady z muzykantami i śpiewaczkami, dotyczące życia muzycznego wsi Polski, Ukrainy i Białorusi.
Przeczytaj pełny opisSchowaj opis
Podczas spotkania Andrzej Bieńkowski – słynny badacz kultury muzycznej polskiej i wschodnioeuropejskiej wsi zaprezentuje gościom zebrane przez siebie materiały etnograficzne (nagrania filmowe), które pieczołowicie zbiera od początku lat 80. XX wieku w ramach projektu „Muzyka Odnaleziona”. Podzieli się również swoją refleksją, związaną z trwałą zmianą i obecnym stanem muzyki wiejskiej w różnych regionach Polski, a także Białorusi i Ukrainy.

Andrzej Bieńkowski – malarz, pisarz i etnograf. Zajmuje się dokumentowaniem życia na wsi, a w szczególności muzyką ludową, jej twórcami i wykonawcami. Jego archiwum badawcze zawiera kilka tysięcy nagrań audio i filmowych, a również ogrom materialnych artefaktów. Na podstawie zebranych materiałów powstało kilka książek oraz filmów dokumentalnych, m.in.: „Ostatni wiejscy muzykanci” i „Sprzedana muzyka”. Założyciel i współpracownik fundacji „Muzyka Odnaleziona”.
 
03 września (piątek)
Godz. 10:00
warsztaty badawcze
sale prób
Podczas sesji warsztatowej uczestnicy będą pracować nad podstawowymi zagadnieniami regionalnej historii, kultury pamięci i etnografii. Pod opieką doświadczonego badacza zastanowią się nad miejscem i rolą pamięci rodzinnej i wspólnotowej w ich życiu, nad potrzebą jej zachowania i sposobami przekazywania. Poznają metody i narzędzia wykorzystywane w pracy terenowej, jak i dostaną techniczne wskazówki jak nagrywać i archiwizować uzyskany materiał. Spotkania mają za zadanie poszerzyć kompetencje wykonawcze, badawcze, techniczne ale także zwrócić uwagę na kompetencje miękkie podczas przeprowadzania badań terenowych.

Aby wziąć udział w warsztatach należy wypełnić formularz i odesłać na adres: kaciarynabychak@gmail.com.
Liczba miejsc: 15 osób
Kontakt: 730 604 187
Przeczytaj pełny opisSchowaj opis
cz. 02.09.2021 r.
godz. 15:00
Prowadzenie: Ewa Grochowska
Czas trwania: 3,5 h (z przerwą)


Pamięć wędruje z ludźmi – warsztaty historii mówionej.

Warsztat będzie dotyczyć pracy z historią mówioną – jedną z metod dokumentowania narracji biograficznych, tradycji rodzinnych i społecznych, historii miejsc, ważnych wydarzeń, opowiadanych przez pryzmat indywidualnej pamięci.

Szczególną uwagę skierujemy na tradycje muzyczne na terenach dotkniętych migracjami i przesiedleniami ludzi po II Wojnie Światowej (m.in. Pomorze Zachodnie).
W odniesieniu do tych ziem często mówi się o braku specyfiki regionalnej, która byłaby analogiczna do innych regionów, gdzie tradycje są przekazywane „in situ” przez wiele pokoleń. Zmiana przynależności państwowej i prawie całkowita wymiana ludności po 1945 roku stworzyły specyficzny krajobraz kulturowy, w którym wymieszały się tradycje różnych regionów a proces tworzenia „miejscowego” systemu kulturowego trwa do dzisiaj.
(aut. Ewa Grochowska)

Ewa Grochowska – prowadzi badania poświęcone gatunkom i stylom wykonawczym śpiewu
tradycyjnego w Polsce i Europie Środkowo – Wschodniej. Realizuje nagrania terenowe,
zajmuje się działalnością warsztatową i koncertową poświęconą pieśniom tradycyjnym oraz
muzyce instrumentalnej. Jest autorką projektów edukacyjnych i artystycznych dedykowanych
przekazywaniu, rekonstrukcji i popularyzacji polskiej muzyki tradycyjnej oraz kuratorką
koncertów tematycznych, poświęconych kontynuacji tradycji muzycznych.

Od 2016 roku prowadzi badania nad tożsamością kulturową i przemianami tradycji muzycznych w warunkach trudnych realiów historycznych (powojenne migracje i przesiedlenia ludności).

Doktor nauk humanistycznych, stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2006, 2014, 2018, 2020).

pt. 03.09.2021 r.
godz. 10:00
Prowadzenie: Weronika Fibich
Czas trwania: 3,5 h (z przerwą)

Zapisujemy pamięć

List, rysunek, zdjęcie, stare kafle, kaseta magnetofonowa, faktura ściany to ślady pamięci, które będziemy próbować czytać i budować z tych rozczytanych myśli własną opowieść. Tam, gdzie pojawią się luki w dostępnych danych, odwoływać się będziemy do wyobraźni. Każdy z uczestników przeprowadzi na własny użytek śledztwo, które będzie miało na celu zgromadzenie materiałów na własny temat. Zastanowimy się, czym różni się plotka od wspomnienia. Ile we wspomnieniu jest naszej pamięci a ile pamięci zdjęcia. I czy odnajdując guzik można stworzyć historię pojedynczego człowieka?


Weronika Fibich – pracuje na pograniczu sztuk performatywnych, reportażu i dokumentu. Reżyserka akcji teatralnych/performatywnych, artystka interdyscyplinarna, twórczyni filmów dokumentalnych i licznych projektów artystycznych. Związana z Ośrodkiem Teatralnym Kana od 1998 roku. Oprócz działalności kulturotwórczej, edukacyjnej i programowej w ramach projektów realizowanych przez Ośrodek, od lat buduje własną, autorską drogę twórczą. W polu jej zainteresowań są działania realizowane w przestrzeni pozateatralnej; na granicy prywatnego i publicznego. Najczęściej podejmowanym przez nią tematem jest pojęcie pogranicza, wykluczenia, pamięci i tożsamości. Stosowaną metodą pracy jest „rysunek z pamięci”. Wartość „rysunku” polega na powiązaniu prywatnego z publicznym, wyrozumowanego z intuicyjnym, przypomnianego z odczuwanym.

pt. 03.09.2021 r.
godz. 15:00
Prowadzenie: Agnieszka Obszańska
Czas trwania: 3,5 h (z przerwą)
Warsztat dziennikarski


Podczas spotkania uczestnicy będą mieli okazję zarówno do zdobycia podstaw teoretycznych wywiadu, jak i do późniejszego zastosowania ich w praktyce. Tematyka warsztatu będzie poświęcona kilku podstawowym aspektom pracy z innym człowiekiem i jego pamięcią: przygotowanie i przeprowadzenie wywiadu, jak i późniejsze opracowanie go i budowanie przekazu dla szerokiego grona odbiorców.

Agnieszka Obszańska – dziennikarka radiowa, pracuje z dźwiękiem w jego różnych wymiarach: tworzy instalacje, podcasty, słuchowiska i inne formy dźwiękowe, bazujące m.in. na rejestrowanych samodzielnie dźwiękach terenowych.

Reporterka i autorka wielu radiowych audycji kulturalnych, m.in.: „Teren Kultura” i „Radiowy Dom Kultury”.

 
Godz. 15:00
warsztaty badawcze
sale prób
Podczas sesji warsztatowej uczestnicy będą pracować nad podstawowymi zagadnieniami regionalnej historii, kultury pamięci i etnografii. Pod opieką doświadczonego badacza zastanowią się nad miejscem i rolą pamięci rodzinnej i wspólnotowej w ich życiu, nad potrzebą jej zachowania i sposobami przekazywania. Poznają metody i narzędzia wykorzystywane w pracy terenowej, jak i dostaną techniczne wskazówki jak nagrywać i archiwizować uzyskany materiał. Spotkania mają za zadanie poszerzyć kompetencje wykonawcze, badawcze, techniczne ale także zwrócić uwagę na kompetencje miękkie podczas przeprowadzania badań terenowych.

Aby wziąć udział w warsztatach należy wypełnić formularz i odesłać na adres: kaciarynabychak@gmail.com.
Liczba miejsc: 15 osób
Kontakt: 730 604 187
Przeczytaj pełny opisSchowaj opis
cz. 02.09.2021 r.
godz. 15:00
Prowadzenie: Ewa Grochowska
Czas trwania: 3,5 h (z przerwą)


Pamięć wędruje z ludźmi – warsztaty historii mówionej.

Warsztat będzie dotyczyć pracy z historią mówioną – jedną z metod dokumentowania narracji biograficznych, tradycji rodzinnych i społecznych, historii miejsc, ważnych wydarzeń, opowiadanych przez pryzmat indywidualnej pamięci.

Szczególną uwagę skierujemy na tradycje muzyczne na terenach dotkniętych migracjami i przesiedleniami ludzi po II Wojnie Światowej (m.in. Pomorze Zachodnie).
W odniesieniu do tych ziem często mówi się o braku specyfiki regionalnej, która byłaby analogiczna do innych regionów, gdzie tradycje są przekazywane „in situ” przez wiele pokoleń. Zmiana przynależności państwowej i prawie całkowita wymiana ludności po 1945 roku stworzyły specyficzny krajobraz kulturowy, w którym wymieszały się tradycje różnych regionów a proces tworzenia „miejscowego” systemu kulturowego trwa do dzisiaj.
(aut. Ewa Grochowska)

Ewa Grochowska – prowadzi badania poświęcone gatunkom i stylom wykonawczym śpiewu
tradycyjnego w Polsce i Europie Środkowo – Wschodniej. Realizuje nagrania terenowe,
zajmuje się działalnością warsztatową i koncertową poświęconą pieśniom tradycyjnym oraz
muzyce instrumentalnej. Jest autorką projektów edukacyjnych i artystycznych dedykowanych
przekazywaniu, rekonstrukcji i popularyzacji polskiej muzyki tradycyjnej oraz kuratorką
koncertów tematycznych, poświęconych kontynuacji tradycji muzycznych.

Od 2016 roku prowadzi badania nad tożsamością kulturową i przemianami tradycji muzycznych w warunkach trudnych realiów historycznych (powojenne migracje i przesiedlenia ludności).

Doktor nauk humanistycznych, stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2006, 2014, 2018, 2020).

pt. 03.09.2021 r.
godz. 10:00
Prowadzenie: Weronika Fibich
Czas trwania: 3,5 h (z przerwą)

Zapisujemy pamięć

List, rysunek, zdjęcie, stare kafle, kaseta magnetofonowa, faktura ściany to ślady pamięci, które będziemy próbować czytać i budować z tych rozczytanych myśli własną opowieść. Tam, gdzie pojawią się luki w dostępnych danych, odwoływać się będziemy do wyobraźni. Każdy z uczestników przeprowadzi na własny użytek śledztwo, które będzie miało na celu zgromadzenie materiałów na własny temat. Zastanowimy się, czym różni się plotka od wspomnienia. Ile we wspomnieniu jest naszej pamięci a ile pamięci zdjęcia. I czy odnajdując guzik można stworzyć historię pojedynczego człowieka?


Weronika Fibich – pracuje na pograniczu sztuk performatywnych, reportażu i dokumentu. Reżyserka akcji teatralnych/performatywnych, artystka interdyscyplinarna, twórczyni filmów dokumentalnych i licznych projektów artystycznych. Związana z Ośrodkiem Teatralnym Kana od 1998 roku. Oprócz działalności kulturotwórczej, edukacyjnej i programowej w ramach projektów realizowanych przez Ośrodek, od lat buduje własną, autorską drogę twórczą. W polu jej zainteresowań są działania realizowane w przestrzeni pozateatralnej; na granicy prywatnego i publicznego. Najczęściej podejmowanym przez nią tematem jest pojęcie pogranicza, wykluczenia, pamięci i tożsamości. Stosowaną metodą pracy jest „rysunek z pamięci”. Wartość „rysunku” polega na powiązaniu prywatnego z publicznym, wyrozumowanego z intuicyjnym, przypomnianego z odczuwanym.

pt. 03.09.2021 r.
godz. 15:00
Prowadzenie: Agnieszka Obszańska
Czas trwania: 3,5 h (z przerwą)
Warsztat dziennikarski


Podczas spotkania uczestnicy będą mieli okazję zarówno do zdobycia podstaw teoretycznych wywiadu, jak i do późniejszego zastosowania ich w praktyce. Tematyka warsztatu będzie poświęcona kilku podstawowym aspektom pracy z innym człowiekiem i jego pamięcią: przygotowanie i przeprowadzenie wywiadu, jak i późniejsze opracowanie go i budowanie przekazu dla szerokiego grona odbiorców.

Agnieszka Obszańska – dziennikarka radiowa, pracuje z dźwiękiem w jego różnych wymiarach: tworzy instalacje, podcasty, słuchowiska i inne formy dźwiękowe, bazujące m.in. na rejestrowanych samodzielnie dźwiękach terenowych.

Reporterka i autorka wielu radiowych audycji kulturalnych, m.in.: „Teren Kultura” i „Radiowy Dom Kultury”.

 
Godz. 19:00
koncert z publicznością
sala symfoniczna
Nieodłącznym elementem Turnieju Muzyków Prawdziwych od początku jego istnienia jest koncert inaugurujący, w który zaangażowani są gospodarze czyli Orkiestra Symfoniczna Filharmonii w Szczecinie. W 2021 roku, z uwagi na kontekst kresowy, muzycy orkiestry wykonają repertuar klasyczny nawiązujący do kultury tradycyjnej ziem wschodnich II RP tworząc niejako podróż od Wileńszczyzny, przez Nowogródek, aż po ziemie stanisławowskie. W repertuarze znajdą się utwory napisane przez kompozytorów pochodzących z dawnych kresów jak i premierowe wykonanie koncertu fortepianowego inspirowanego twórczością i działalnością urodzonego na kresach, a osiadłego na zachodnim pomorzu cymbalisty, Edwarda Mojsaka.
Przeczytaj pełny opisSchowaj opis
Miłosz Bembinow – dyrygent
Patryk Matwiejczuk – fortepian
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie.


Romuald Twardowski – Serenada na smyczki
Roman Palester – Pieśń o Ziemi, balet w 3 scenach
Mateusz Czarnowski – Koncert na fortepian i orkiestrę "Hommage a Edward Mojsak"

Koncert na fortepian i orkiestrę "Hommage a Edward Mojsak" zrealizowany w ramach Stypendium Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego w dziedzinie kultury 2021
 
04 września (sobota)
Godz. 10:00
przesłuchania
sala kameralna
Głównym wydarzeniem Turnieju Muzyków Prawdziwych jest część konkursowa, rozgrywana w czterech kategoriach: solista instrumentalista, solista wokalista, grupy śpiewacze a capella, grupy instrumentalne i wokalno-instrumentalne. Uczestnictwo w turnieju ma charakter ogólnopolski i przyciąga wykonawców muzyki tradycyjnej lub z nią związanej ze wszystkich regionów Polski. Przesłuchania solistów wokalistów i grup śpiewaczych a capella odbędą się w formie pojedynku na sali kameralnej.
 
Godz. 14:00
przesłuchania
sala kameralna
Część konkursowa Turnieju Muzyków Prawdziwych to główny element wydarzenia, rozgrywany w czterech kategoriach: solista instrumentalista, solista wokalista, grupy śpiewacze a capella, grupy instrumentalne i wokalno-instrumentalne. Przesłuchania solistów instrumentalistów odbędą się na specjalnie utworzonej scenie w holu Filharmonii. Tym samym Filharmonia odwołuje się do Ogólnopolskiego Turnieju Instrumentalistów Ludowych, organizowanego w Gryfinie z inicjatywy animatora, cymbalisty pochodzącego z Białorusi Edwarda Mojsaka.
Godz. 20:00
zabawa taneczna
sala kameralna
Elementem integracyjnym Turnieju Muzyków Prawdziwych od początku jego istnienia jest Dom Tańca organizowany we współpracy ze Stowarzyszeniem Teatru Kana na którym do tańca grać będą Chłopcy z Nowoszyszek – kontynuatorzy wiejskich tradycji muzykowania mistrzów Franciszka Racisa i Wacława Kułakowskiego, od których pochodzi repertuar kapeli.
05 września (niedziela)
Godz. 12:00
warsztaty
hol
Turniej Muzyków Prawdziwych od pierwszej edycji zaprasza do udziału najmłodszych i rodziny. W ostatni dzień turniejowych zmagań, w samo południe, w przestrzeni holu Filharmonii odbędą się warsztaty tańca tradycyjnego dla całych rodzin, do muzyki na żywo w wykonaniu duetu Kanka Franka.
 
Godz. 17:00
koncert z publicznością / bezpłatna transmisja online
sala symfoniczna
Facebook
YouTube
Koncert finałowy to zwieńczenie konkursowych zmagań. W ramach koncertu finałowego wystąpią laureaci wszystkich kategorii Turnieju Muzyków Prawdziwych. W drugiej części koncertu wystąpi zespół "Wernyhora"
Przeczytaj pełny opisSchowaj opis
Wernyhora to sanocki zespół world music/folkowy działający od 2019 r. Grupa ta w swoich muzycznych poszukiwaniach kieruje się głównie w stronę muzyki ludowej i dawnej. W tym pierwszym przypadku muzycy twórczo sięgają głównie do muzycznych tradycji polsko-ukraińskiego pogranicza, a zwłaszcza do muzyki mieszkańców Karpat (od Łemkowszczyzny po Huculszczyznę). Zespół za swoją interpretację muzyki Bojków otrzymał I nagrodę Festiwalu Muzyki Folkowej Polskiego Radia „Nowa Tradycja” (2021), a także Nagrodę Główną i Nagrodę Publiczności Festiwalu „Mikołajki Folkowe” (2020). Wernyhorę tworzy troje doświadczonych muzyków: Maciej Harna – etnomuzykolog, multiinstrumentalista, pedagog i stypendysta MKiDN, twórca i wieloletni lider Orkiestry Jednej Góry Matragony, grający również z KSU i SDM. W zespole odpowiada za aranżacje muzyczne i lirę korbową. Daria Kosiek – wokalistka o niepowtarzalnym głosie, stypendystka MKiDN. Jej charakterystyczny śpiew został doceniony Nagrodą im. Czesława Niemena („Nowa Tradycja” 2021), a także głównymi nagrodami na festiwalach Kropa i Sabałowe Bajania (2019). Prócz Wernyhory śpiewa także w kobiecym zespole Widymo. Anna Oklejewicz – multiinstrumentalistka rozkochana w instrumentach smyczkowych, grająca w projektach pagan metalowych i dark folkowych. Twórczyni projektu „Kraina Ziemi”. W Wernyhorze odpowiada za grę na fidel, viola da gamba i skrzypce.
COOKIESAby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu filharmonia.szczecin.pl, a także w celach statystycznych, używamy plików cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików, oznacza to, że zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Polityka prywatności | AKCEPTUJĘ