Akcja zbierania dźwięków do artystycznego recyclingu
Startujemy z kampanią Słyszę dobre dźwięki w 2020 roku! Naszym pierwszym działaniem jest akcja zbierania dźwięków Szczecina.

Uczniowie z Zespołu Szkół Muzycznych wraz z Patrykiem Lichotą – kompozytorem, producentem muzycznym i kuratorem sztuki – stworzą własne mikrofony, nagrają dźwięki miasta, a następnie będą pracować nad ich obróbką elektroniczną.
W dniu urodzin Szczecina, czyli 5 lipca, nagramy dźwięki tramwajów niedaleko ulicy Małopolskiej, szum deskorolek na Placu Solidarności, odgłosy syren radiowozów i jazgot ulicznego gwaru. Skupimy się również na dźwiękach bezpieczniejszych dla ucha człowieka – odgłosach Odry, szumie wiatru, śpiewie ptaków oraz trzepocie ich skrzydeł.

We wrześniu uczestnicy akcji spotkają się ponownie, by w trakcie warsztatów „Dźwięki pod głos” uzyskać z nagranych dźwięków katalog brzmień i efektów oraz przeprowadzić montaż kompozycji dźwiękowej. Ich praca stanie się częścią festiwalu MUSIC.DESIGN.FORM 2020.

Warsztaty „Dźwięki pod głos” wprowadzają w arkana pracy artysty dźwiękowego projektującego oprawę audialną dla filmów, gier wideo, teatru i radia. Obejmują ćwiczenia z słuchania, uwrażliwienie na percepcję słuchową, elementy ekologii dźwięku, wprowadzenie do podstaw fonografii, nagrywanie dźwięku, spacer dźwiękowy oraz nagranie field recording. Uczestnicy na czas trwania zajęć zamienią się w imitatorów dźwięków. Wśród kategorii dźwiękowych pojawią się dźwięki natury i dźwięki cywilizacyjne – dźwięki miasta, dźwięki domu, dźwięki z okresu kwarantanny.

W kolejnym etapie uczestnicy nauczą się przetwarzać nagrane dźwięki na komputerze, aby uzyskać katalog brzmień i efektów oraz przeprowadzić montaż kompozycji dźwiękowej. W rezultacie powstanie scenariusz słuchowiska oraz film, którego narracja będzie oparta wyłącznie na kompozycji dźwiękowej. Projekt zwieńczy koncert oraz publikacja internetowa.

Celem warsztatów jest uwrażliwienie na percepcję słuchową i naukę słuchania poprzez elementy wiedzy o ekologii dźwięku.

Prowadzenie: Patryk Lichota

Partnerem akcji jest producent słuchawek Fresh 'n Rebel.

15-07-2020, 15:14:03